برندینگ؛ در جلب توجه مشتری؛ و ایجاد ذهنیت خوب نسبت به کسب و کار اینترنتی و آنلاین؛ و همچنین تشویق مشتریان به خرید از وب سایت؛ بسیار تاثیر گذار است.
تاثیر برندینگ بر سئو وب سایت تا حدی است که؛ علاوه بر بالا رفتن تعداد مشتریان؛ باعث می شود تا مطالب وب سایت را مطالعه؛ و به دوستان خود معرفی کنند.
در وب سایت ها، تاثیر برندینگ بر سئو انکار ناپذیر است و برندینگ با سئو یک رابطه دو طرفه دارد.
سئوی خوب بر برندینگ و برند خوب بر سئو وب سایت، تاثیر گذار است.
به نام، مشخصات، رنگ بندی، طراحی و آرم تجاری یک کسب و کار، برندینگ می گویند.
برندینگ؛ در جلب توجه مشتری؛ و ایجاد ذهنیت خوب نسبت به کسب و کار اینترنتی و آنلاین؛ و همچنین تشویق مشتریان به خرید از وب سایت؛ بسیار تاثیر گذار است.
تاثیر برندینگ بر سئو وب سایت تا حدی است که؛ علاوه بر بالا رفتن تعداد مشتریان؛ باعث می شود تا مطالب وب سایت را مطالعه؛ و به دوستان خود معرفی کنند.
هنگامی که وب سایت کسب و کار شما سئوی خوبی دارد؛ می تواند نشان دهنده تصویر قوی و خوبی از برند شما باشد.
در این مقاله از وب سایت آژانس دیجیتال مارکتینگ ایکاد، به بررسی تاثیر برندینگ بر سئو وب سایت می پردازیم.
برندینگ چیست؟
به نماد، طرح، واژه و هر چیزی که بتواند ویژگی های خاص مجموعه یا کسب و کار شما را نشان دهد، برند می گویند.
به فرایند و مراحل خلق تصویر خاص از یک محصول یا خدمات برندینگ می گویند.
همچنین به هویت یک شرکت که خدمات و محصولات به مشتریان خود ارائه می دهد را برندینگ می گویند.
برندینگ یا برند سازی؛ باعث می شود مشتریان تصویری از محصولات و خدمات شما در ذهن خود داشته باشند؛ و ارتباط خوبی؛ با کسب و کار شما بر قرار کنند.
یکی از روش های ایجاد تفاوت و تمایز در بازاریابی دیجیتال مارکتینگ، برند سازی است.
دو دلیل اهمیت برند سازی، شامل گستردگی و وسعت برند و عمق برند است.
تاثیر برندینگ بر سئو وب سایت و طراحی سایت، تا حدی است که می توان به راحتی به ذهن مشتریان ورود کرد و کسب و کار اینترنتی خود را به راحتی معرفی نمود.
برند سازی خاص و قوی؛ باعث برقراری ارتباط خوب بین مشتریان و وب سایت می شود؛ و در جلب اعتماد آن ها تاثیر گذار است.
اعتماد مشتریان، باعث وقت گذاشتن بیشتر برای مطالعه خدمات و محصولات و مطالب وب سایت می شود.
در نتیجه مطالعه بیشتر مطالب؛ باعث می شود رتبه سئو سایت شما؛ در موتور های جستجوی گوگل بالا برود؛ و سئو سایت شما خوب باشد.
اهداف و تاثیر وب برندینگ بر سئو
اگر برای برند سازی وب سایت خود وقت بگذارید؛ و برند سازی خوب انجام شود؛ وب سایت شما به سایتی حرفه ای تبدیل می شود.
آژانس دیجیتال مارکتینگ ایکاد؛ متخصص در زمینه مشاوره کسب و کار؛ و سئو سایت در اصفهان؛ شما را با اهداف و تاثیر برندینگ بر سئو آشنا می کند.
ارتباط با مشتریان را قوی تر می کند:
با انجام برند سازی در وب سایت ها؛ شرکت ها و کسب و کار ها با مشتریان خود ارتباط برقرار می کنند؛ و خیلی سریع و راحت؛ پیام خود را مخاطبان و کاربران انتقال می دهند.
شناخت مناسب از مشتری ها در تاثیر برندینگ بر سئو:
برند سازی، کمک می کند کسب و کار ها و وب سایت ها اطلاعات مفیدی از مشتریان خود به دست بیاورند.
بر اساس شناخت مشتری، وب سایت ها خدمات و محصولات خود را به مشتریان عرضه می کنند.
باعث افرایش ارتباط بین برند ها می شود:
وقتی برند سازی خوب و قوی دارید، باعث می شود که از دیگر کسب و کار ها متمایز باشید.
این تمایز کمک می کند تا وب سایت ها خدمات یکدیگر را به مشتریان معرفی کنند و این باعث قوی شدن برند ها می شود.
اصول تاثیر برندیگ بر سئو وب سایت
انتخاب برندینگ مناسب و قوی؛ کمک می کند که بتوانید اهداف و ارزش های تجاری خود را نشان دهید؛ و در معرض دید مخاطبان و کاربران بیشتری باشید.
در ادامه به بررسی اصول تاثیر برندینگ بر سئو می پردازیم، با ما همراه باشید.
تعیین هدف مشخص در تاثیر برندینگ بر سئو:
طراحی هر سایتی هدفی را به دنبال دارد.
برای انجام برند سازی، باید قبل از هر چیزی هدف خود را از ایجاد وب سایت و راه اندازی آن تعیین کنید.
تعیین هدف به قوی شدن برندینگ وب سایت شما کمک می کند.
لوگوی مناسب و قوی انتخاب کنید:
مهمترین کار در برندینگ، انتخاب لوگوی خوب است.
در بازدید از وب سایت، اولین موردی که کاربران را تحت تاثیر قرار می دهد لوگوی وب سایت شما است.
استفاده از اصطلاح یا جمله مناسب در لوگو، تاثیر مثبتی بر روی جذب مخاطب دارد.
اهمیت به رنگ در تاثیر برندینگ بر سئو وب سایت:
آشنایی با تئوری رنگ ها در برند سازی کمک زیادی می کند.
با استفاده از رنگ ها؛ می توانید پیام و هدف خود را به مخاطب انتقال دهید؛ و همچنین باعث ارتباط بهتر با کاربران شوید.
انتخاب قالب مناسب برای وب سایت:
کسب و کار های مختلف در وب سایت خود، از انواع تم و قالب ها استفاده می کنند.
سعی کنید بر اساس فعالیت و نوع کسب و کار خود قالب مناسبی را انتخاب کنید.
به عنوان مثال در یک سایت خبری، نیاز به قالبی دارید که ساده باشد و کاربران به راحتی بتوانند محتوای متنی را مطالعه کنند.
سازگاری محتوا ها با یکدیگر در تاثیر برندینگ بر سئو وب سایت:
محتواهای تصویری و محتوا های متنی در برند سازی اهمیت دارند.
هنگام انتشار مطلب جدید در وب سایت خود، توجه داشته باشید که با دیگر موضوعات سازگاری داشته باشد.
توجه به سازگار بودن موضوعات، به حرفه ای شدن وب سایت شما کمک می کند.
با رعایت اصول برند سازی؛ تاثیر برندینگ بر سئوی وب سایت شما مثبت خواهد بود؛ و باعث می شود که مخاطبان بیشتری جذب وب سایت شما شوند؛ و از خدمات و محصولات شما بهره ببرند.
ابزارهای برند سازی یا برندینگ وب سایت
برای برند سازی وب سایت نیاز به ابزار هایی است که عبارتند از:
ابزار های گرافیگی برندینگ:
در برند سازی و برندینگ، محتوا های تصویری تاثیر زیادی دارند.
اجزای ظاهری سایت؛ که شامل رنگ، قالب وب سایت، ویدئو ها، تصاویر و لوگو است؛ بر مخاطب تاثیر گذار هستند؛ و باعث جذب مشتری و فروش بالا می شوند.
استفاده از ابزار های گرافیکی کمک می کند ظاهر وب سایت شما تاثیر گذار تر باشد.
ابزارهای گرافیکی مورد استفاده در برندینگ:
سایت Piktochart:
یکی از روش های موثر برای تقویت برند سازی تصویری، ساخت اینفوگرافیک است.
در سایت Piktochart، می توانید از الگو ها و طرح های اینفوگرافیک آماده استفاده کنید.
شرکت Adobe Spark Post:
شرکت ادوبی با ارائه نرم افزار های حرفه ای، کمک می کند تا برای ویرایش عکس ها و طراحی لوگوی خود، از آن ها استفاده کنید.
ابزار Boomerang:
برای ساخت ویدئو های جذاب و کوتاه می توانید از این ابزار اینستاگرام استفاده کنید.
ابزار های ایمیل مارکتنیگ:
استفاده از ایمیل در برند سازی به جذب مخاطب کمک می کند.
از طریق ایمیل می توانید بازاریابی و مشتری جذب کنید.
ابزار های تحلیلی برندینگ:
ابزار های تحلیلی که باعث تاثیر برندینگ بر سئو می شوند شامل سه دسته هستند.
ابزار Ahref/SEM Rush:
برای انجام برند سازی به بهینه سازی سئو سایت نیاز است.
با استفاده از این دو ابزار می توانید سئو وب سایت خود را مدیریت کنید.
برندینگ به جذب مخاطب و بازدید از وب سایت کمک می کند.
ابزار Google Analytics:
با کمک ابزار گوگل آنالیتیک، می توانید تحلیل کنید که مخاطبان چگونه وارد وب سایت شما می شوند و از سایت شما چه استفاده ای می کنند.
ابزار Google Alerts:
این ابزار کمک می کند تا بتوانید رقبا و عملکرد آن ها را بررسی کنید.
تاثیر برندینگ بر سئو وب سایت بر کسی پوشیده نیست؛ اما در نظر داشته باشید که بهینه سازی سئوی وب سایت هم؛ بر برندینگ تاثیر گذار است.
مزایای برندسازی یا برندینگ
برند سازی در وب سایت دارای مزایایی است که عبارتند از:
- کمک به معروف شدن برند
- جلب اعتماد مشتری به برند
- دسترسی آسان مشتریان به وب سایت
- نیاز به هزینه کمتر برای تبلیغات
- کمک به جذب بیشتر مخاطب برای وب سایت
اشتباهات متدوال برندینگ در وب سایت:
فراموش کردن رقبا:
در برندسازی و تاثیر برندینگ بر سئو وب سایت، باید به نحوه کار و عملکرد رقبا دقت کنید.
آشنایی با سایر وب سایت ها؛ کمک می کند ضعف های آن ها را ببینید؛ و خود را در آن زمینه؛ قوی تر کنید.
همچنین کمک می کند تا تکنیک ها و عواملی که باعث پیشرفت رقبا شدند را یاد بگیرید و از آن ها الگو برداری کنید.
استفاده زیاد از متن:
اگر از محتوا های متنی زیاد در وب سایت خود استفاده کنید، باعث یکنواختی و خسته شدن مخاطب می شود.
برای نتیجه بهتر می توانید از اینفوگرافیک و محتواهای تصویری در وب سایت خود استفاده کنید.
ابزار های دیداری تاثیر بیشتری بر جذب مخاطب دارند.
استفاده از محتوا های تصویری به بهبود لینک سازی خارجی هم کمک می کند.
سازگاری نداشتن پیام های برند:
در برندینگ و سئو وب سایت؛ باید در تمام قسمت های وب سایت؛ محتوا ها؛ با هم هماهنگ باشند.
مشخص نبودن پیام و هدف، مخاطب را گیج می کند و با وب سایت و مطالب ارتباط برقرار نمی کند.
اهمیت ندادن وب سایت و برندینگ:
اگر در برند سازی از قالب های آماده برای طراحی و راه اندازی سایت استفاده کنید؛ به دلیل شباهت با دیگر وب سایت ها؛ باعث می شود مخاطب آن را کپی برداری بداند؛ و به دنبال وب سایت خاص برود.
سئو وب سایت چیست؟
بهینه سازی وب سایت در موتور های جستجوی گوگل را سئو وب سایت می گویند.
بهینه سازی مطالب وب سایت؛ کمک می کند تا موتور های جستجو گر گوگل؛ مطالب مفید وب سایت را ایندکس کنند؛ و در نتیجه جستجو ها به نمایش گذاشته شوند.
در دنیای دیجیتال مارکتینگ و کسب و کار اینترنتی برای متمایز بودن وب سایت خود از دیگران، می توانید از سئو وب سایت استفاده کنید.
سئو وب سایت شما به موفقیت و متمایز بودن شما کمک می کند.
با استفاده از تکنیک ها و رعایت نکات مورد نیاز، می توانید در نتایج جستجو توسط موتور های جستجوی گوگل در صفحه اول و جز ده نفر باشید.
صفحات با توجه به کلمات کلیدی استفاده شده و موضوع انتخاب شده در وب سایت، بهینه می شوند.
محتواهای متنی که در وب سایت سئو می شوند باید دارای پنج ویژگی زیر باشند:
محتوایی که سئو می شود مفید، معتبر و اصیل باشد:
علاوه بر تاثیر برندینگ بر سئو وب سایت، محتوای متنی که سئو می شود باید کپی نباشد.
گوگل به کاربران اهمیت می دهد؛ متنی که دارای کیفیت باشد؛ و براساس مطالعه و تحقیق؛ برای گوگل ارزشمند است.
برای اینکه محتوا جامع باشد و اطلاعات مفید به کاربر بدهد، لازم است تعداد کلمات بین 1500 تا 2000 کلمه باشد.
در محتوای متنی از لینک دهی استفاده شود:
لینک دهی در سئو، شامل لینک دهی خارجی و لینک دهی داخلی است.
لینک دهی داخلی به مطالب یا مقاله دیگر همان وب سایت ارجاع داده می شود.
مانند تاثیر برندینگ بر سئو وب سایت؛ لینک دهی داخلی هم؛ تاثیر خوبی بر روی سئو وب سایت دارد.
لینک دهی خارجی به مطالب مشابه در وب سایت های دیگر اشاره دارد.
سئو مطالب برای رضایت و نیاز کاربر باشد:
کاربران برای گوگل مهم هستند؛ متن و محتوایی که سئو می شود؛ برای بر طرف کردن مشکل و نیاز کاربر است.
گوگل می تواند متوجه رضایت کاربر شود.
پس سعی کنید مطالب با کیفیت و خوبی را برای کاربران تولید و سئو کنید، تا رضایت داشته باشند.
در نتیجه سئو سایت شما هم بهتر می شود و در صفحه اول قرار می گیرد.
محتوا و متنی که سئو می شود بر اساس مفاهیم و عبارات کلیدی باشد:
در متنی که سئو می شود استفاده از کلمات کلیدی مهم است.
تاثیر برندینگ بر سئو وب سایت بالا است؛ اما استفاده از کلمات کلیدی خاص؛ و با تعداد درست هم؛ بر سئو سایت تاثیر گذار است.
محتوای متنی که سئو می شود ساختار مشخصی داشته باشد:
محتوای متنی باید ساختار داشته باشد؛ مطالب واضح باشند؛ تا کاربران و گوگل به راحتی مطالب را درک کنند.
متنی که سئو می شود دارای کلمه کلیدی و عنوانی خاص و جذاب است.
باید مقدمه کوتاهی داشته باشد و پاراگراف ها دارای موضوع مشخص و اندازه اصولی باشند.
رعایت ساختار محتوای متنی در سئو سایت، اهمیت زیادی دارد.
تاثیر برندینگ بر سئو وب سایت
سئوی محتوای متنی سایت، کمک می کند بازدید از وب سایت و ترافیک سایت بالا برود و فروش محصولات افزایش یابد.
تاثیر برندینگ بر سئو این است که باعث می شود نرخ کلیک بالا برود.
در نتیجه نام برند یا سایت شما توسط گوگل نمایش داده می شود و در صفحه اول قرار می گیرید.
فاکتور های مهم تاثیر برندینگ بر سئو وب سایت شامل 5 فاکتور است که آن ها را نام می بریم.
میزان ورودی دایرکت:
هنگامی که کاربران هنگام جستجو؛ نام دامنه سایت را می نویسند؛ و وارد وب سایت می شوند؛ ورودی دایرکت بالا می رود.
افزایش ورودی دایرکت به گوگل نشان می دهد که این وب سایت معتبر است.
در نتیجه برند سازی، باعث افزایش ورودی دایرکت و سئو بهتر وب سایت می شود.
تعداد جستجوی نام برند:
هتگامی که تعداد جستجوی نام برند شما در گوگل بالا برود؛ و کاربران از این طریق وارد وب سایت شوند؛ الگوریتم های گوگل؛ متوجه می شوند که این یک وب سایت معتبر است.
نرخ کلیک در برندینگ:
هنگامی که وب سایت به صفحات 1 و 2 می رسد، برای الگوریتم های گوگل مواردی مانند نرخ پرش، زمان ماندگاری و نرخ کلیک اهمیت پیدا می کند.
زیاد شدن زمان توقف کاربران در وب سایت شما باعث می شود یک امتیاز مثبت بگیرید.
همچنین اگر کاربران به وب سایت ورود پیدا کردند؛ و سریع خارج نشدند؛ نرخ پرش کاهش می یابد؛ و گوگل امتیاز خوبی به وب سایت شما می دهد.
نرخ کلیک وب سایت به تیتر جذاب و برندینگ شما بستگی دارد.
اگر تیتر و عنوان شما؛ نسبت به وب سایت های رقیب جذاب تر باشد؛ نرخ کلیک بالا می رود؛ و بر روی برندینگ و سئو وب سایت شما تاثیر می گذارد.
نام برند یا منشن بدون لینک:
هنگامی که سایت معتبر باشد؛ و مخاطبان آن در سطح وب؛ به آن لینک بدهند؛ بک لینک به وجود می آید؛ و این امتیاز مثبتی برای وب سایت است.
نوشته شدن نام برند بدون لینک، اعتبار وب سایت شما را بالا می برد.
همراه با کلمه کلیدی نام برند جستجو شود:
یکی از مواردی که می تواند بر روی سئوی وب سایت شما تاثیر مثبت بگذارد، سرچ نام برند همراه با کلمه کلیدی است.
برای سئو کردن سایت چگونه برند سازی کنیم؟
برای اینکه بتوانید برند سازی کنید، برای سئو وب سایت باید مراحلی را طی کنید تا به نتیجه مطلوب برسید.
استفاده از تبلیغات:
استفاده از تبلیغات برای وب سایت و فروش محصولات تان، به سئو سایت شما کمک می کند.
آشنا بودن نام برند شما برای مخاطبان؛ باعث می شود که هنگام خرید یا استفاده از خدمات؛ به وب سایت شما مراجعه کنند.
انواع محتوا:
داشتن محتوای خوب و مفید و انجام سئوی مناسب، کمک می کند در صفحات اول گوگل قرار بگیرید.
هر چه محتوای تولید شده مفید تر و با ارزش باشد؛ کاربران رضایت بیشتری خواهند داشت؛ و باعث بازدید بیشتر از برند شما می شوند.
استفاده از شبکه های اجتماعی در تاثیر برندینگ بر سئو:
شبکه های اجتماعی به برند سازی و سئو وب سایت کمک می کنند.
برای اینکه در شبکه های اجتماعی برند سازی کنید، نیاز به محتوای مفید و ارزشمند دارید.
محتوای مناسب باعث جذب مخاطب و بالارفتن آمار بازید از سایت می شود.
تاثیر برندینگ بر سئو وب سایت اهمیت زیادی دارد؛ و با کمک راهکار های گفته شده در این مقاله؛ می توانید از تاثیر متقابل برندینگ و سئو سایت بهره ببرید.
جمع بندی
اگر برند سازی در سئو اساسی انجام شود، باعث موفقیت کسب و کار ها می شود.
تاثیر برندینگ بر سئو وب سایت؛ این است که باعث افزایش آمار بازید از سایت؛ و بالا رفتن نرخ کلیک می شود؛ در نتیجه باعث گرفتن امتیاز مثبت از گوگل می شود.
آژانس دیجیتال مارکتینگ ایکاد؛ با حضور متخصصین مجرب در حوزه دیجیتال مارکتینگ در اصفهان؛ سئو سایت در اصفهان؛ و مشاوره کسب و کار در اصفهان؛ فعالیت می کند.
شما می توانید برای رشد و توسعه کسب وکار خود از مشاوره دیجیتال مارکتینگ ایکاد بهره مند شوید.
آژانس دیجیتال مارکتنیگ ایکاد؛ با ارائه پکیج دیجیتال مارکتینگ؛ مسیر همواری را برای توسعه کسب و کار ها فراهم کرده است.