جهت اطلاع رسانی، بالابردن آمار بازدید از وب سایت و تبلیغ محصولات و خدمات از pop up استفاده می شود.
استفاده از پاپ آپ بر روی وب سایت ها می تواند تاثیر منفی و تاثیر مثبت داشته باشد.
باز شدن صفحه pop up، ارتباط کاربر و مخاطب را با صفحه اصلی قطع می کند و این برای مشتری و کاربر ناراحت کننده است.
هنگام ورود به وب سایت ها ممکن است پنجره ای بر روی صفحه اصلی باز شود، که به آن پاپ آپ می گویند.
جهت اطلاع رسانی، بالابردن آمار بازدید از وب سایت و تبلیغ محصولات و خدمات از pop up استفاده می شود.
استفاده از پاپ آپ بر روی وب سایت ها می تواند تاثیر منفی و تاثیر مثبت داشته باشد.
باز شدن صفحه pop up، ارتباط کاربر و مخاطب را با صفحه اصلی قطع می کند و این برای مشتری و کاربر ناراحت کننده است.
هنگام استفاده از پاپ آپ ها مهم است که؛ اصولی از آن ها استفاده شود؛ تا در هنگام بازدید از وب سایت؛ مخاطبان و کاربران اذیت نشوند.
Pop up ها را می توان بر اساس نوع پیامی که انتقال می دهند، مکان و زمان نمایش به انواع مختلف دسته بندی نمود.
در ادامه مطلب از آژانس دیجیتال مارکتینگ ایکاد؛ که مرکز مشاوره استارتاپ در اصفهان؛ و مشاور کسب و کار در اصفهان است؛ به بررسی اصول و تاثیر پاپ آپ؛ می پردازیم.
پاپ آپ چیست؟
به تبلیغات آنلاین در صفحه اصلی وب سایت ها؛ که به صورت پنجره ای کوچک تر و جداگانه؛ بر روی صفحه وب سایت نمایش داده می شود؛ تا کاربران آن ها را ببینند را؛ پاپ آپ (pop up) می گویند.
pop up می تواند شامل یک تبلیغ یا پیشنهاد برای کاربران باشد، که به صورت ناگهانی و یکباره بر روی صفحه اصلی وب سایت باز می شود.
به نحوه ایجاد و عمل این تبلیغات در اصل پاپ آپ گفته می شود.
ویژگی های پاپ آپ:
استفاده از pop up در صفحه اصلی وب سایت می تواند هم مثبت و هم منفی باشد.
اگر محتوای پاپ آپ؛ با صفحه ای که کاربران در آن حضور دارند مرتبط باشد؛ و در زمان و جای مناسب نمایش داده شود؛ کاربردی و مفید هستند.
اما اگر در زمان نامناسب و صفحه کاملا متفاوت با محتوا نمایش داده شود، تاثیر منفی دارد و کاربران را اذیت می کند.
پاپ آپ دارای انواع مختلفی است که هر کدام را می توان بر اساس محتوا و زمان مناسب در صفحه اصلی وب سایت ها، استفاده نمود.
استفاده از پاپ ها در وب سایت های کسب و کار اینترنتی؛ و وب سایت هایی که محصولات خود را به مشتریان پیشنهاد؛ و ارائه می دهند؛ بیشتر است.
هنگام راه اندازی وب سایت برای کسب و کار اینترنتی و آنلاین خود می توانید در طراحی وب سایت خود از pop up بهره ببرید.
امروزه در کسب و کار ها برای بالا بردن رنک سایت و درآمد بیشتر برای ادمین ها، از pop up استفاده می شود.
همچنین کمک می کند تا کاربران جذب وب سایت شما شوند.
در ادامه مطلب از آژانس دیجیتال مارکتینگ ایکاد؛ که مرکز مشاوره کسب و کار در اصفهان؛ مشاور دیجیتال مارکتینگ در اصفهان؛ و مشاور طراحی سایت وردپرس در اصفهان است؛ شما را با تاثیرات مثبت پاپ آپ در وب سایت ها آشنا می کنیم.
عوامل تاثیر گذار در تاثیرات مثبت pop up ها بر روی وب سایت:
استفاده از پاپ آپ زمان دار:
اگر مجبور هستید که در وب سایت خود از pop up استفاده کنید، به آن زمان دهید.
در این حالت تعیین می کنید بعد از مطالعه کاربر یا زمان مشخصی، بر روی صفحه اصلی نمایش داده شود.
استفاده از پاپ آپ اسکرول:
pop up های نوع اسکرول وقتی که کاربران محتوای وب سایت را تقریبا تا انتها دیدن، نمایش داده می شوند.
حاوی پیام خرید؛ در رابطه با محتوای خوانده شده توسط کاربر؛ یا پیشنهاد مطالب مرتبط؛ با مطلب خوانده شده است.
استفاده از تبلیغات بینابینی که بر اساس گوگل مجاز هستند:
تبلیغات بینابینی همیشه تهاجمی نیستند و از گوگل امتیاز های مختلفی می گیرند.
اگر نیاز هست در وب سایت خود از تبلیغات pop up استفاه کنید، تبلیغاتی را به کار ببرید که کاربران اذیت نشوند.
اگر تبلیغات بینابینی کاربران را اذیت کند؛ رنک و رتبه سایت شما پایین می آید؛ و تاثیر منفی بر روی وب سایت شما می گذارد.
از تبلیغات غیر تهاجمی استفاده کنید:
گوگل به تبلیغات غیر تهاجمی نمره منفی نمی دهد. برگه ها و آگهی های بنری مورد تایید گوگل هستند.
اگر اطلاعات کافی نسبت به تبلیغات تهاجمی و تبلیغات غیر تهاجمی ندارید؛ می توانید از متخصصین شرکت دیجیتال مارکتینگ ایکاد؛ که مشاور سئو سایت در اصفهان هستند؛ کمک بگیرند.
علاوه بر اینکه کاربران اذیت نمی شوند، امتیاز منفی هم از گوگل نمی گیرید.
نکته مهم این است که اگر از پاپ آپ استفاده می کنید، دقت کنید کل صفحه را فرا نگیرد و کاربران به مشکل نخورند.
انواع مختلف پاپ آپ
پاپ آپ ها بر اساس تجربه کاربری، عملکرد و شکل ظاهری به انواع متخلف تقسیم می شوند.
پاپ آپ مودال یا پاپ باکس:
در صفحه ورودی و اصلی وب سایت به صورت باکس هایی باز می شوند.
این باکس می تواند شامل پر کردن فرم ثبت نام، ثبت ایمیل یا هر چیز دیگری باشد.
تا زمانی که این باکس توسط کاربر تکمیل یا بسته نشود، قسمت های مختلف صفحه اصلی غیر فعال می ماند.
به دلیل اینکه پاپ باکس یا مودال ها با اختیار کاربران باز می شوند، روی سئو وب سایت مشکلی ایجاد نمی کنند.
pop up مودال برای نمایش پیام تبلیغاتی، بنر و اسپم مناسب نیست.
پاپ آپ پوشش دهنده:
این pop up ها جهت پیشنهاد مطالعه مقاله یا دانلود یک کتاب خاص باز می شوند.
همچنین برای دریافت ایمیل بر روی صفحه اصلی، به شکلی که کل صفحه را نگیرد باز می شوند.
اگر پنجره باز شده مرتبط با محتوا باشد؛ یا کاربر راضی باشد؛ تاثیر منفی بر روی سئوی وب سایت ندارد.
پاپ آپ مزاحم:
در حالت کلی pop up مزاحم نیست.
اما اگر بدون اجازه کاربر در صفحه باز شود؛ و به خصوص آنی؛ اسپم شناخته می شود؛ و گوگل آن را بد می داند؛ در نتیجه برای وب سایت شما جریمه در نظر می گیرد.
حتی کاربران این پاپ آپ ها را دوست ندارند؛ و در صورت باز شدن پنجره آن بر روی صفحه اصلی؛ آن صفحه را سریع ترک می کنند.
در نتیجه گوگل ترک صفحه توسط کاربر را تشخیص داده و آن وب سایت را معتبر نمی داند.
پاپ آپ interstitials:
این دسته از pop up ها با باز شدن صفحه اصلی به طور کامل بر روی صفحه قرار می گیرند.
ابتدا باید پنجره آن ها بسته شود، تا به صفحه اصلی و محتواها دسترسی پیدا کنید.
گاهی با زدن دکمه بستن پنجره بسته می شود؛ اما گاهی تا عمل خواسته شده از شما تکمیل نشود؛ بر روی صفحه اصلی باز می ماند.
این دسته از تبلیغات هم تاثیر منفی بر روی سئوی وب سایت می گذارند و هم باعث تجربه کاربری بد، برای کاربران می شوند.
می توان نتیجه گرفت که اگر از پاپ آپ ها درست استفاده شود؛ و مرتبط با نوع محتوای وب سایت باشند؛ در رشد و توسعه کسب و کار شما؛ و همچنین افزایش آمار بازدید از وب سایت شما؛ تاثیر گذار هستند.
تبدیل بازدید کنندگان و کاربران به مشتری دائم، باعث فروش بالاتر و درآمد بیشتر می شود.
تبلیغات پاپ آپ چیست؟
به پنجره های باز شو؛ که دارای تبلیغات آنلاین هستند؛ و هدف آن ها جذب ترافیک برای وب سایت است را؛ تبلیغات پاپ آپ می گویند.
یکی از اصول تبلیغات آنلاین محبوب، تبلیغات پاپ آپ است اما استفاده از آن ها در مرورگر برای کاربران جذاب نیست.
هنگام استفاده از تبلیغات pop up در صفحه وب سایت و مرورگر؛ پنجره باز شو اندازه خاصی ندارد.
برای جلب توجه مخاطبان و کاربران، از آن ها استفاه می شود.
مزایای تبلیغات پاپ آپ
تبلیغات تاثیر بسیار زیادی در بازدید از وب سایت ها و توسعه کسب و کار های اینترنتی دارند.
تبلیغات pop up هم نوعی دیگر از تبلیغات است که می تواند در کسب و کار های اینترنتی و فروش بالا تاثیر گذار باشد.
تبلیغات pop up دارای مزایایی هستند که شما را با آن ها آشنا می کنیم.
تبلیغات پاپ آپ کاربر را به مشتری تبدیل می کند:
یکی از مزایای خوب pop up این است که استفاده از آن باعث می شود تا 35 درصد اشتراک گذاری افزایش پیدا کند.
علاوه بر افزایش آمار بازدید از وب سایت، کاربران را به مشتری دائم در کسب و کار اینترنتی تبدیل می کند.
در نتیحه فروش کسب و کار های اینترنتی و آنلاین هم بالا می رود.
تبلیغات پاپ آپ قابل مشاهده هستند:
از مزایای این تبلیغات قابل مشاهده بودن است.
کاربران به راحتی می توانند در بالای صفحه و پایین صفحه این تبلیغات را ببینند.
هزینه مناسب تبلیغات پاپ آپ:
استفاده از تبلیغات pop up برای رشد کسب و کار های آنلاین و اینترنتی، به دلیل داشتن هزینه ارزان مناسب هستند.
در وب سایت هایی که با وردپرس کار می کنند می توانید از افزونه ها استفاده کنید.
از دیگر مزایای تبلیغات pop up می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:
زمان بیشتر حضور کاربران در وب سایت
ارتباط بهتر با کاربران و تعامل با آن ها
اطلاعات مهم را یادآوری می کند
توجه کاربران را جلب می کند
جهت استفاده از ایمیل مارکتینگ، می توانند ایمیل مخاطبان را به دست آورند.
به دلیل تولید در صفحات وب، نزد موتور های جستجو گر اعتبار بیشتری دارند.
سرعت بارگذاری آن ها سریع است.
تاثیر آن ها بر روی بازدید کنندگان و کاربران آنی است.
اگر از آن ها درست استفاده شود و پیام ها و تبلیغات مناسب باشند، کاربران زیادی جذب وب سایت می شوند.
در کنار مزایای تبلیغات pop up نیز معایبی دارند که آن ها را نام می بریم.
معایب تبلیغات پاپ آپ:
هنگام استفاده کاربران از وب سایت ؛حواس آن ها را پرت می کند.
بعضی اوقات بر روی سئوی وب سایت شما تاثیر منفی دارند.
ممکن است گاهی کاربران را از موضوع اصلی دور کنند.
قواعد استفاده از پاپ آپ در طراحی سایت
استفاده از تبلیغات پاپ آپ در وب سایت به شکل درست و اصولی، باعث تاثیر مثبت آن در وب سایت ها می شود.
به دلیل اینکه pop up ها از لحاظ روانشناختی جذاب؛ و مجهز به افکت و رنگ های زیبا هستند؛ بر روی کاربران تاثیر مثبت دارند.
به دلیل انعطاف پذیری در زمان نمایش، به راحتی در وب سایت ها قابل استفاده هستند.
به همین دلیل در طراحی وب سایت ها به تبلیغات pop up توجه ویژه می شود.
اگر با این دسته از تبلیغات و نحوه استفاده از آن ها آشنایی ندارید؛ می توانید از تیم متخصص دیجیتال مارکتینگ ایکاد؛ مرکز مشاوره طراحی سایت وردپرس دراصفهان؛ و مشاور استارتاپ ها در اصفهان؛ کمک بگیرید.
امروزه در طراحی حرفه ای وب سایت ها، توجه ویژه ای به زیبایی و سادگی وب سایت می شود. تبلیغات pop up؛ علاوه بر حاوی پیام بودن؛ ظاهری تمیز و زیبا دارند؛ و برای وب سایت ها مناسب هشتند.
تبلیغات پاپ آپ ها در جلب توجه مخاطب تاثیر زیادی دارند.
موقع استفاده از آن ها باید قواعد را رعایت کنید، در ادامه شما را با آن ها آشنا می کنیم.
قواعد استفاده از پاپ آپ:
حتما تبلیغات pop up ها ساده باشند، تا هم برای کاربران قابل درک و هم سریع انتقال پیام را داشته باشند.
در طراحی pop up ها توجه داشته باشید که با رنگ و شاخصه های گرافیکی وب سایت اصلی هماهنگ باشند.
در طراحی تبلیغات پاپ آپ ها؛ در پنجره باز شو؛ دکمه ای برای بستن یا خروج در نظر بگیرید.
از تبلیغات pop up در ابتدای ورود کاربران به وب سایت استفاده نکنید.
باعث می شود کاربران اذیت شوند و وب سایت شما را ترک کنند.
به کاربران حق انتخاب دهید که اگر تمایل دارند تبلیغات و پنجره pop up را ببینند.
اگر کاربران پنجره تبلیغ پاپ آپ را بستند مجدد باز نشود.
اگر وب سایت شما قابلیت عضویت کاربران را دارد، از pop up های سفارشی استفاده کنید.
محتوا و متن مورد استفاده کوتاه و جذاب باشد.
بر روی دستگاه مورد استفاده کامپیوتر یا موبایل از نسخه مخصوص همان استفاده شود.
در صفحات مختلف وب سایت از pop up تکراری استفاده نکنید.
اگر pop up دارای پیام مرتبط با محتوای شما نیست، سعی کنید آن را در حاشیه قرار دهید.
تاثیر پاپ آپ بر روی سئو وب سایت
یکی از راهکار هایی که در طراحی وب سایت؛ باعث بهبود رتبه الکسا می شود؛ استفاده از پاپ آپ است.
pop up نرخ پرش بالایی دارد و باعث آسیب رساندن به وب سایت می شود.
در بهبود بخشیدن رنک الکسای سایت هم، برای مدیران وب سایت هزینه زیادی دارد.
پاپ آپ تاثیر مستقیمی بر روی سئوی وب سایت ها ندارد.
اگر از آن درست استفاده شود؛ و پیام آن مرتبط با محتوای وب سایت؛ و کسب و کار باشد؛ باعث جلب نظر کاربران می شود.
با جلب نظر کاربران؛ آمار بازدید از وب سایت بالا می رود؛ و علاوه بر فروش بالا؛ کاربران را به مشتری دائم تبدیل می کند.
همچنین گوگل آن وب سایت را معتبر می داند و به آن امتیار مثبت می دهد.
برای اینکه تبلیغات pop up ها تاثیر منفی بر روی سئوی وب سایت شما نداشته باشند؛ هنگام استفاده از مشاوران سئو؛ مانند تیم دیجیتال مارکتینگ ایکاد؛ مرکز مشاوره سئو سایت در اصفهان؛ کمک بگیرید.
چگونگی استفاده اثر گذار از پاپ های تبلیغاتی
برای اینکه تبلیغات پاپ آپ تاثیر گذار باشند؛ باید به شکلی از آن ها استفاده کنید که کاربران تجربه کاربری خوبی داشته باشند.
همچنین برای کاربران و بازدیدکنندگان وب سایت، کاربردی و دارای نتیجه خوب باشد.
در ادامه قصد داریم شما را با راهکار های تاثیر گذار تبلیغات pop up آشنا کنیم.
ارائه تخفیف برای خرید اول:
هنگامی که کاربران وارد وب سایتی می شوند، با دیدن این دسته از pop up ناراحت نمی شوند و به دلیلی تخفیف برای خرید خوشحال می شوند.
تاثیر گذار بودن این نوع پاپ آب از این جهت است که پیشنهادی مرتبط به کاربران ارائه می دهد.
در نظر گرفتن 10درصد تخفیف برای محصولات ارزشمند است.
همچنین برای برخورداری از این تخفیف کاربران به راحتی نشانی ایمیل خود را ثبت می کنند.
در نتیجه از طریق ایمیل ثبت شده با دیگر محصولات وب سایت آشنا می شوند.
قرار دادن صفحه فرم در صفحه فرود:
این راهکار باعث می شود که کاربران هنگام بازید از وب سایت اذیت نشوند.
در قاعده کلی هر چه صفحه فرود بخش های بیشتری داشته باشد، نرخ تبدیل کمتر است.
نکته مهم این است که نسبت به pop up ایمیلی، pop upهایی که با کلیک باز می شوند،12برابر بهتر هستند.
دلیل بهتر بودن pop up های کلیکی این است که به در خواست کاربران و مخاطبان، نمایش داده می شود.
محتوا و مطلب خاص پیشنهاد دهید:
اگر کاربر در وب سایت مشغول خواندن محتوا باشد؛ نمایش pop up اسکرول یا زمانبندی شده؛ باعث می شود کاربر نتواند به خواندن ادامه دهد.
اگر تصمیم دارید که از پاپ آپ تبلیغاتی استفاده کنید، باید شامل پیام خاص و مرتبط با محتوا باشد.
برای دسترسی کاربر به ادامه محتوا، ثبت آدرس ایمیل آن را تقاضا کنید.
این روش به کاربران القا می کند آن قسمت از مطلب که قابل دسترس نیست، محتوای ارزشمندی است.
در نتیجه کاربران برای ادامه خواندن ایمیل خود را ثبت می کنند، تا از ادامه محتوا بهره ببرند.
یکی از راهکار های عالی برای تبلیغات pop up قرار دادن محتوا در بخشی است که، تنها با وارد کردن ایمیل نمایش داده می شود.
کاربران را به صفحه فرود بفرستید:
با قرار دادن pop up تبلیغاتی در صفحه فرود؛ کاربران بعد از خواندن محتوا؛ به صفحه فرود و مرتبط با محتوا؛ فرستاده می شوند.
pop up تبلیغاتی کمک می کند که محتوا و مطالب شما به نمایش گذاشته و دیده شود.
اگر در صفحه ورود وب سایت خود مدیریت درستی داشته باشید، به نتیجه مطلوب می رسید.
استفاده از ابزار ورداستریم به شما در افزایش نرخ تبدیل و مدیریت درست بودجه تبلیغاتی کمک می کند.
سبد خرید را رها نکنند:
دلایل مختلفی وجود دارد که کاربران بعد از ثبت خرید در سبد منصرف می شوند و تمایل به خارج شدن از وب سایت دارند.
با قرار دادن پاپ آپ تبلیعاتی مناسب می توانید آن ها را تشویق به خرید کنید.
استفاد از نسخه آزمایشی رایگان:
بالای 90 درصد از کاربران که وارد وب سایت می شوند قصد خرید ندارند و برای دیدن و آشنایی با محصولات وارد وب سایت شده اند.
استفاده از گفتگوی آنلاین جهت دادن اطلاعات درباره محصولات و قیمت آن ها می تواند بهترین تبلیغات pop up باشد.
توجه داشته باشید که در استفاده از آن زیاده روی نکنید، زیرا تاثیر منفی بر وب سایت شما می گذارد.
اگر از تبلیغات pop up ها به درستی استفاده کنید؛ گزینه مناسبی برای توسعه و رشد کسب و کار ها؛ به خصوص کسب و کار های اینترنتی و آنلاین هستند.
جمع بندی
تبلیغات پاپ آپ ها می تواند در جلب نظر کاربران و بازدید کنندگان از وب سایت موثر باشد.
با توجه به محبوبیت استفاده از موبایل برای بازدید از وب سایت ها؛ مهم است از تبلغات pop up مناسب با گوشی استفاده کنید؛ تا کاربران هنگام استفاده؛ تجربه کاربری بهتری داشته باشند.
همچنین سعی کنید از مشاوران و متخصصین در این زمینه مشورت بگیرید، تا به نتیجه مطلوب برسید.
آژانس دیجیتال مار کتینگ ایکاد؛ با حضور متخصصین مجرب در حوزه مشاوره سئو سایت در اصفهان؛ مشاوره بازاریابی دیجیتال در اصفهان؛ و مشاوره شبکه های اجتماعی در اصفهان؛ فعالیت می کند.
همچنین برای رشد و توسعه کسب و کار شما؛ یک سری از فعالیت ها را در پکیج دیجیتال مارکتینگ خود در نظر گرفته است؛ که می توانید برای دیده شدن خدمات و محصولات خود و فروش بالا؛ از آن ها بهره ببرید.