منبع: دیجیتال مارکتینگ ایکاد
زمان مطالعه: 11 دقیقه

برای اینکه در سایت و فروش اینترنتی خود موفق باشید؛ لازم است روی محتوا؛ و بازاریابی آن کار کنید؛ و همچنین تبلیغات داشته باشید.
برای اینکه بتوانید افراد را تشویق به خرید یا استفاده از خدمات کنید، لازم است محتوای خوبی تولید کنید.
تولید محتوا در قالب مقالات؛ کمک می کند اعتماد مخاطب جلب شود؛ و در صورت نیاز به خرید؛ حتما از سایت شما ثبت سفارش می کند.

کسانی که دارای کسب و کار اینترنتی و مجازی هستند، می دانند تولید محتوا و بازاریابی محتوایی اهمیت زیادی دارد.

برای داشتن بازاریابی محتوا، ابتدا باید محتوای مفید داشته باشید. با تولید محتوا سازگار، مفید و مرتبط با کار خود می توانید نظر مخاطب را جلب کنید.

جلب نظر مخاطب و جذب آن، باعث فروش بالا و سودآوری برای کسب و کار ها می شود.

برای اینکه در سایت و فروش اینترنتی خود موفق باشید؛ لازم است روی محتوا؛ و بازاریابی آن کار کنید؛ و همچنین تبلیغات داشته باشید.

برای اینکه بتوانید افراد را تشویق به خرید یا استفاده از خدمات کنید، لازم است محتوای خوبی تولید کنید.

تولید محتوا در قالب مقالات؛ کمک می کند اعتماد مخاطب جلب شود؛ و در صورت نیاز به خرید؛ حتما از سایت شما ثبت سفارش می کند.

در ادامه این مقاله از آژانس دیجیتال مارکتینگ ایکاد، به بررسی اهمیت بازاریابی محتوایی و تولید محتوای متنی می پردازیم.

اصول تولید محتوا

به فرایند ایجاد و انتقال پیام به مخاطبان؛ به صورت ویدیو، متن و صدا را؛ تولید محتوا می گویند.

برای اینکه بتوانید محتوای خوب و مناسبی برای کسب و کار خود داشته باشید، نیاز است اصول آن را بدانید.

این اصول عبارت است از:

در تولید محتوا اطلاعات را دسته بندی کنید:

برای اینکه متن خوبی در رابطه با کسب و کار خود تولید کنید، لازم است مطالب را دسته بندی کنید.

بهتر است ابتدا موضوع اصلی و ایده را بیان کنید؛ و سپس به تولید بقیه محتوا؛ مرتبط با حرفه خود؛ به صورت منظم و دقیق بپردازید.

استفاده از لینک دهی مناسب:

بعد از نوشتن مطالب مفید؛ در رابطه با حرفه و کسب و کا رخود؛ لازم است به سایت ها و منابعی که از آن ها استفاده کرده اید؛ لینک دهید.

لینک دهی باعث ارتباط بهتر با دیگر منابع می شود.

همچنین استفاده از لینک خارجی به بهتر شدن محتوا و گرفتن سئو خوب کمک می کند.

از تیتر مناسب استفاده کنید:

انتخاب و به کار بردن تیتر خوب به جذب مخاطب کمک زیادی می کند.

مهمترین قسمت در اصول تولید محتوا و متن، انتخاب تیتر مناسب است.

توجه به پاراگراف اول در تولید متن:

یکی از مواردی که در جذب مخاطب تاثیر دارد، پربار بودن پاراگراف اول در متن است.

نوشتن خلاصه ای مفید و نکته های مهم کمک زیادی می کند.

به کار بردن تصاویر در متن:

در تولید محتوا؛ یکی از اصولی که باعث می شود مطالب خسته کننده نباشند؛ و مخاطب جذب به خواندن شود؛ استفاده از عکس مرتبط با موضوع است.

محتوا طول مناسبی داشته باشد:

سعی کنید محتوایی که تولید می کنید خیلی طولانی یا کوتاه نباشد. طولانی بودن متن؛ باعث خسته شدن مخاطب؛ و کم بودن آن؛ مخاطب را جذب نمی کند.

طبق اصول، محتوا با 900 تا 1600 کلمه مناسب است.

خوانایی متن را بهبود دهید:

در تولید محتوا مهم است که نوشته ها خوانا و پاراگراف ها کوتاه باشند.

رعایت کردن اصول تولید محتوا، کمک می کند تا شما متن خوبی را داشته باشید.

باعث بهبود و ارتقاء رتبه سایت شما می شود و کاربران بیشتری از سایت شما بازدید می کنند.

 متن برای تولید محتوا

هر مطلبی که به صورت دیداری، نوشتاری و صوتی ارائه می شود؛ و عملی که منجر به تولید محتوای نوشتاری می شود را؛ تولید محتوای متنی می گویند.

یکی از مزیت های خوب محتوای متنی این است که مخاطبان میلیونی خواهید داشت.

در کسب و کار حرفه ای خود می توانید از انواع محتوا های متنی استفاده کنید.

انواع محتوا های متنی شامل:

محتوا به صورت پیامک:

می توانید برای جذب مخاطب و مشتری  و تولید متن برای محتوا، از ارسال پیامک استفاده کنید.

محتوا به صورت ایمیل:

با کمک ایمیل می توانید مشتریان و مخاطبان را از تولید محتوای خود با خبر کنید.

محتوا به صورت سایت:

مهمترین نوع محتوا است. مخاطبان؛ از طریق جستجو در موتور های جستجو؛ یا داشتن ارتباط مستقیم با سایت؛ از تولید متن و محتوا با خبر می شوند.

محتوا در شبکه های اجتماعی:

با به کار بردن تکنیک های تهیه متن؛ نوع محتوا؛ و نوشتن کپشن های خوب؛ می توانید با مخاطبان در شبکه های اجتماعی در ارتباط باشید.

بازاریابی محتوا چیست ؟

 

اهمیت تولید محتوا و بازاریابی محتوا

 

به فرایند تولید محتوای جذاب، متقاعد کننده و گیرا؛ و همچنین نشر و توزیع آن؛ برای جذب، جلب توجه و درگیر کردن مخاطبان؛ البته یک دسته مشخص در کسب و کار را؛ بازاریابی محتوا می گویند.

در بازاریابی محتوا؛ مشتریان مجبور به خرید نیستند؛ بلکه با استفاده از تبلیغات و محتوای خاص؛ و بدون فشار؛ تشویق به خرید می شوند.

نکته ای که نباید فراموش کنید این است که بازاریابی محتوا با تبلیغات فرق دارد.

تبیلغات دارای استراتژی تهاجمی است؛ اما بازاریابی محتوا باعث ناراحتی مخاطب نمی شود؛ و استراتژی جذب کننده دارد.

تفاوت دیگر تبلیغات و بازاریابی محتوا این است که برای انجام تبلیغات باید هزینه شود، اما در بازاریابی نیاز به هزینه های بالا نیست.

در بازاریابی؛ با سازمان دهی و تولید محتوای با ارزش؛ مشتری را جذب می کنند.

این روش مستمر است؛ باعث می شود که در  تاکتیک کلی شما باشد؛ و بر روی مالکیت رسانه تمرکز می کند.

در بازاریابی و تولید محتوا؛ باید مطالب و نوشته های شما؛ با خدمات و محصولات شما در ارتباط باشد؛ تا وقتی مخاطب یا کاربر مطالب را می خوانند؛ با تمام ابعادِ کالا و خدمات آشنا؛ و ترغیب به خرید شوند.

اهمیت بازاریابی محتوایی

هدف از بازاریابی محتوایی تاثیر گذاشتن بر روی افزایش فروش و شهرت کسب و کار ها است.

فروش، از طریق تولید محتوا  و ارائه آن صورت می گیرد.

هرچه قدر محتوا جذاب تر و گیرا تر باشد؛ و بتواند نظر مخاطب را جلب کند؛ منجر به اعتماد؛ و تبدیل مخاطب به مشتری دائم می شود.

در ادامه شما را با دلایل اهمیت بازاریابی محتوایی آشنا می کنیم.

تولید محتوا و بازاریابی و بهبود سئو:

هنگامی که تولید محتوای بهتری دارید؛ باعث جذب مخاطب بیشتر؛ و بالا رفتن ترافیک سایت شما می شود.

تا وقتی که مطالب خود را به روز رسانی؛ و محتوا با کلید واژه مناسب و مفید تولید می کنید؛ در رتبه های بالای  موتور های جستجو؛ قرار می گیرید.

پس داشتن یک سئو خوب، به دیده شدن سایت شما کمک می کند.

تولید محتوا و ایجاد اعتماد در مخاطبان:

وقتی مخاطب محتوای یک سایت را مرتب دنبال کند علاوه بر اعتماد، علاقه مند به دنبال کردن آن سایت می شود.

ارائه مطالب و اطلاعات مفید و به روز؛ اعتماد مخاطب را به دنبال دارد؛ و در ادامه منجر به خرید می شود.

آگاهی از برند در بازاریابی محتوایی:

یکی از هدف های مهم بازاریابی محتوایی، بالا بردن آگاهی از برند است. وقتی مخاطب با تولید محتوای مفید و با ارزش رو به رو شود نسبت به آن واکنش می دهد.

واکنش مخاطب تعیین کننده تخصص شرکت است. محتواهای این هدف دارای قالب های زیر هستند:

  • اینفوگرافیک
  •  ویدئو های جذاب و سرگرم کننده
  • وبینار و ایبوک

مقدار آگاهی از برند را می توان با یک سری از معیار ها و داده ها اندازه گیری کرد مانند:

  • اندازه گیری مقدار جستجو های انجام شده
  • اندازه گیری ترافیک سایت
  • اندازه گیری تعداد منشن های اسم برند در شبکه های اجتماعی
  • اندازه گیری نرخ رشد از طریق پرسیدن و نظرسنجی

بازاریابی محتوایی و جذب مخاطب ایده آل:

یکی از نقاط مثبت بازاریابی این است که افراد و مخاطبینی که به زمینه تخصصی شما در کسب و کار علاقه دارند، شما را دنبال می کنند.

تیم فروش باید بر روی افرادی که کسب و کار آن ها را درمرورگر دنبال می کنند، سرمایه گذاری کند.

تولید سرنخ بازاریابی:

لازمه هر کسب و کار، ایجاد آگاهی و اعتماد است. با تولید محتوا و بازاریابی، افراد ناشناس و غریبه می توانند با کمک مطالب خوب شما کسب و کار شما را پیدا کنند.

از اهداف مهم بازاریابی محتوایی؛ تبدیل ترافیک وبلاگ و سایت به سرنخ؛ تبدیل و پرورش سرنخ؛ و تبدیل آن به خریدار است.

در قالب های زیر می توانید محتوا های این هدف را ایجاد کنید:

  • تعداد سرنخ های ایجاد شده توسط محتوای هدف
  • مطالعات مقالات موردی و ایبوک ها

تولید محتوا و اشتراک گذاری توسط مخاطبین:

یکی از راه هایی که کمک می کند تا کسب و کاری دیده شود، به اشتراک گذاشتن محتوای تولید شده توسط بازدید کنندگان وبلاگ و سایت است.

بازاریابی محتوایی دارای قابلیت اشتراک گذاری توسط مخاطبین است و این مزیت بزرگی است.

بالا بردن نرخ بازگشت سرمایه:

بازاریابی محتوایی از بعد اقتصادی، مقرون به صرفه است و نیاز به گذشت زمان دارد.

در مقایسه با روش های سنتی؛ 62 درصد هزینه بازاریابی در این روش کمتر است؛ اما سرنخ بازاریابی و تاثیر آن؛ سه برابر بیشتر است.

گذشت زمان به افزایش سود کمک می کند.

استراتژی های بازاریابی محتوا

برای اینکه در بازاریابی محتوا موفق باشید تولید محتوا، جستجو و نشر محتوا به تنهایی کافی نیست.

برای رسیدن به موفقیت باید برنامه ریزی کنید.

در ادامه شما را با گام های برنامه ریزی آشنا می کنیم.

تعیین اهداف برنامه ریزی:

اولین قدم در بازاریابی مشخص کردن هدف است. تعیین هدف به شما کمک می کند تا بهتر برنامه ریزی کنید و در بازاریابی موفق باشید.

مشخص کردن مخاطبین هدف:

منظور از مخاطبین هدف، خریداران و مشتریان شما هستند.

هنگامی که مخاطبین هدف شما؛ مشخص باشند؛ می توانید بهتر تولید محتوا کنید؛ و مطالب ارزشمند تری در وب سایت یا بلاگ خود قرار دهید.

نیروی محتوا استخدام کنید:

برای اینکه بتوانید در بازاریابی محتوا موفق باشید و به نتیجه مطلوب برسید نیار به کارشناس سئو، طراح، وبلاگ نویس و مدیر شبکه های اجتماعی دارید.

تعیین سیستم مدیریت محتوا:

با کمک یک سری از نرم افزار ها مثل وردپرس، می توانید تولید محتوا، آنالیز و انتشار آن را مدیریت کنید.

تعیین نوع محتوا:

در حالت کلی محتوا به سه دسته تقسیم می شود:

  • صوتی
  • بصری
  • نوشتاری

می توانید برای تولید محتوا از ترکیب این سه محتوا با هم استفاده کنید.

از فرمت های محتوای محبوب می توانیم ایبوک، فایل صوتی، ویدئو و بلاگ را نام ببریم.

مدیریت محتوا و انتشار آن:

هنگامی که تولید محتوا می کنید می توانید در بخش های ایمیل، شبکه های اجتماعی، تبلیغات و موتور های جستجو آن ها را منتشر کنید.

بازاریابی علاوه بر تولید و نشر محتوا، نیاز به مدیریت و سازماندهی محتوا دارد.

دقت داشته باشید در نشر محتوا، تاریخ دقیقی را برای نشر در نظر بگیرید.

در بازاریابی محتوایی ایده پردازی کنید:

ایده پردازی کمک می کند تولید محتوای خوبی داشته باشید. برای ایده پردازی ابزارهایی هستند که می توانید از آن ها کمک بگیرید.

ابزار Blog idea generator :

از این ابزار برای ایده پردازی پست های وبلاگ استفاده می شود. تنها کافی است دو یا سه واژه از موضوع اصلی را وارد کنید و ایده های زیادی به دست آورید.

ابزار BuzzSumo:

بهترین ایده ها و محتوا ها را می توانید در این نرم افزار پیدا کنید. این ابزار کمک می کند تا ایده های محبوب مخاطبین را به دست آورید.

ابزار HubSpot’s Website Grader:

این وب سایت به رتبه بندی بخش ها در بازاریابی شبکه های اجتماعی و وبلاگ  می پردازد. همچنین برای هر بخش یک گزارش بهینه سازی آماده می کند.

ابزارهای دیگری هم هستند که می توانید برای ایده پردازی در تولید محتوا و بازاریابی محتوایی از آن ها استفاده کنید.

 چرا تولید محتوا در وب سایت اهمیت دارد؟

 

تاثیر تولید محتوا در سایت

 

استفاده از هر چیزی برای رساندن منظور و هدف؛ که می تواند شامل کلمه و متن هم باشد را؛ محتوا می گویند.

هنگامی که محتوا در سایت به صورت تصویری، شنیداری و متنی نشر داده می شود را، محتوای وب سایت می گویند.

در حالت کلی محتوای وب سایت به دو دسته تقسیم می شود:

محتوای چند رسانه ای:

هر محتوایی که به صورت متن نباشد را، محتوای چند رسانه ای می گویند.

محتواهای چند رسانه ای شامل:

ویدئو یا صوتی: در محتوای ویدئو در نظر داشته باشید که همه مرورگر ها، پردازش فرمت ها را داشته باشند.

تصاویر، گیف یا انیمیشن: بهترین نوع تولید محتوا است. با کمک برنامه هایی مثل فتوشاپ به راحتی می توانید عکس های خاصی را طراحی کنید.

برای اینکه کاربران و مخاطبان راحت تر بتوانند دانلود کنند، می توانید حجم تصاویر را کم کنید.

محتوای ساده:

برای اینکه بهترین تولید محتوای متنی را برای وب داشته باشید، باید از متن های مشابه  و ادبی دیگران کپی و استفاده  نکنید.

با دادن لینک داخلی به صفحات می توانید کاربران را به صفحات دیگر هدایت کنید.

نکته ای که نباید فراموش کنید این است که سئو و محتوا مکمل یکدیگر هستند.

داشتن محتوای متن خوب در سایت؛ کمک می کند سئو سایت شما بهبود پیدا کند؛ و در رتبه بندی گوگل؛ امتیاز خوبی بگیرید.

دلایل اهمیت تولید محتوا در وب سایت عبارت است از:

تولید محتوا و کمک به لینک سازی سایت:

هنگامی که تولید محتوای خوبی داشته باشید باعث می شود کاربران و سایت های دیگر مطالب شما را به اشتراک بگذارند.

بک لینک؛ علاوه بر بالا بردن ترافیک سایت؛ اعتبار سایت را هم بالا می برد؛ و رتبه سایت در گوگل را؛ بهبود می بخشد.

پیدا کردن مشتریان جدید:

اگر طبق اصول و استاندارد های سئو؛ محتوای خود را تولید کنید؛ و نشر دهید؛ با توجه به کلمات کلیدی و عبارات؛ در جستجو های کاربران دیده می شوید.

در کسب و کار ها پیدا کردن مشتری جدید مهم و سخت است.

استفاده از تکنیک های سئو کمک زیادی می کند و سایت شما بیشتر و بهتر دیده می شود.

ارتباط با مشتریان را تقویت کنید:

هنگامی که برای سایت خود به صورت مداوم؛ تولید محتوای جدید و خوب دارید؛ کمک می کند تا کاربران و بازدید کنندگان سایت شما بالا برود.

وقتی محتوای تولید شده قوی باشد باعث می شود اعتماد مشتریان نسبت به شما بالا برود.

فعالیت بیشتر باعث قوی تر شدن ارتباط شما با مشتریان می شود.

نکته مهم این است که تولید محتوا خوب و قوی به پایداری و ماندگاری کسب و کار کمک می کند.

از روش های عالی بازاریابی اینترنتی می توانیم به تولید محتوا اشاره کنیم، که تعیین کننده موفقیت وب سایت در گوگل و موتور های جستجو است.

تقویت برند با کمک محتوا:

با کمک محتوای قوی و با مفهوم می توانید برند خود را به مخاطبان معرفی کنید.

تولید محتوا به صورت فیلم، کلیپ و متن؛ نشرآن در وب سایت؛ کمک زیادی به ارتقاء برند شما می کند.

همچنین کاربران و مخاطبان به راحتی می توانند نسبت به خدمات و محصولات شما از طریق سایت آگاهی پیدا کنند.

تولید محتوا؛ به دلیل بالا بردن اعتبار سایت؛ معرفی خدمات و محصولات کسب و کار؛ برقراری ارتباط بهتر قوی و مستمر با مخاطبان و کاربران؛ و افزایش رتبه بندی در وب سایت ها؛ اهمیت دارد.

 اهمیت تولید محتوای متنی

امروزه برای معرفی کسب و کار ها از تولید محتوای متنی استفاده می شود.

هر چقدر تولید محتوا اصولی، خاص  و همراه با خلاقیت باشد؛ مخاطب بیشتری جذب می شود؛ و رتبه بندی سایت بهبود پیدا می کند.

بسته به نوع کسب و کار، برند، خدمات و محصولاتی که ارائه می شود می توانید از انواع محتوا های متنی کمک بگیرید.

تحت هیچ شرایطی نباید از متن ها و محتوا های تکراری استفاده کنید و طبق سلیقه مخاطبان باید پیش بروید.

با داشتن محتوای متنی قوی، خاص و پر مفهوم می توانید در کسب و کار خود به نتیجه مطلوب برسید.

هدف های تولید محتوای متنی عبارت است از:

  • در جستجوهای گوگل رتبه بندی خوبی سایت ها داشته باشند.
  • به بازدیدکنندگان و مخاطبان آموزش های متفاوت ارائه دهند.
  • کاربران و مخاطبان را سرگرم کنند.
  • کسب لینک های زیادتر

از مزایای محتوای متنی می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • کمک به بالا بردن مارک تجاری و برند سازی
  • قابلیت اشتراک گذاری در تمام شبکه های اجتماعی به طور گسترده
  • بالا بردن رتبه سایت در موتور های جستجو و گوگل
  • جذب مخاطب و مشتری بالقوه بیشتر
  • هزینه کمتر تولید محتوای متنی

نکات مهم تولید محتوا متنی

برای اینکه بتوانید محتوای خوبی را تولید کنید لازم است نکاتی را رعایت کنید.

درادامه دیجیتال مارکتینگ ایکاد شما را با نکات تولید محتوا آشنا می کند.

اجزا و ساختار تولید محتوا را رعایت کنید:

محتوا و متنی که برای سایت خود می نویسید باید دارای ساختار مشخص باشد تا شما به نتیجه مطلوب برسید.

محتوا شامل تیتر مقدمه بدنه مقاله و نتیجه گیری است.

نوشتن جمله و پاراگراف ابتدایی مقاله به صورت ماهرانه:

در نوشتن متن باید از شیوه نگارش درست استفاده کنید.

جمله اول مناسب و خاص باشد مخاطب را تشویق به ادامه مطالعه می کند.

سعی کنید از جملاتی استفاده کنید در پاراگراف اول که مخاطب را ترغیب به خواندن بیشتر کند.

توجه به رضایت کاربر نسبت به محتوا:

برای اینکه کاربر از متن و محتوای نوشته شده رضایت داشته باشد سعی کنید:

  •  محتوا تکراری نباشد.
  •  از جملات تکراری استفاده نکنید.
  •  نوشته ساده و در عین با مفهوم بودن؛ فهم آن راحت باشد.
  •  اگر متن شامل اطلاعات آاماری است منبع آن را ذکر کنید.
  •  نوشته و متن فاقد اشتباهات نگارشی باشد.

در متن خود ار تصاویر استفاده کنید:

استفاده از عکس ها و تصاویر کمک می کند تا کاربر از مطالعه خسته نشود.

هر چه تصاویر با موضوع همخوانی بیشتری داشته باشد رضایت بیشتری در مخاطب ایجاد می کند.

عنوان و تیتر های جذاب به کار ببرید:

برای جلب توجه مخاطب و ترغیب آن ها به خواندن، از عنوان ها و تیتر های جذاب استفاده کنید.

جمع بندی

در این مقاله از آژانس دیجیتال مارکتینگ ایکاد، به اهمیت تولید محتوا و بازاریابی محتوا پرداختیم.

آژانس دیجیتال مارکتینگ ایکاد؛ با حضور متخصصین مجرب در حوزه مشاوره کسب و کار در اصفهان؛ مدیریت شبکه های اجتماعی در اصفهان؛ دیجیتال مارکتینگ در اصفهان؛ و سئو سایت در اصفهان فعالیت می کند.

آژانس دیجیتال مارکتینگ ایکاد؛ برای رشد و پیشرفت کسب و کار شما؛ در پکیج دیجیتال مارکتینگ؛ خود برای متمایز بودن کسب و کار شما؛ و نام برند شما؛ مجموعه ای از فعالیت ها را در نظر گرفته است؛ که می توانید برای هرچه بهتر دیده شدن خدمات و محصولات خود؛ از آن ها بهره مند شوید