منبع: دیجیتال مارکتینگ ایکاد
زمان مطالعه: 11 دقیقه

در افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش؛ اشخاص از طریق شبکه های اجتماعی، تولید محتوا در وب سایت، پیامک، ارسال ایمیل یا روش های دیگر؛ به تبلیغ محصولات و خدمات می پردازند؛ و مخاطبان را تبدیل به خریدار می کنند.

یکی از روش های کسب درآمد، افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش است، در کسب و کارهای اینترنتی مهم است که محصولات توسط کاربران و مشتریان دیده شوند و به فروش برسند.

شرکت ها برای بهتر دیده شدن محصولات خود؛ و فروش بهتر؛ از بازاریابی وابسته؛ جهت تبلیغات استفاده می کنند، در افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش افراد در جهت دیده شدن محصولات شرکت یا فروشگاه،تبلیغات انجام می دهند.

در افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش؛ اشخاص از طریق شبکه های اجتماعی، تولید محتوا در وب سایت، پیامک، ارسال ایمیل یا روش های دیگر؛ به تبلیغ محصولات و خدمات می پردازند و مخاطبان را تبدیل به خریدار می کنند.

بر اساس توافقی که صورت می گیرد در بازاریابی وابسته یا افیلیت مارکتینگ هر دو طرف سود می کنند.

در ادامه مطلب از آژانس دیجیتال مارکتینگ ایکاد؛ مرکز مشاوره کسب و کار در اصفهان؛ مشاوره استارتاپ در اصفهان؛ مشاوره دیجیتال مارکتینگ در اصفهان؛ به بررسی مزایای و معایب بازاریابی وابسته یا همکاری در فروش می پردازیم.

 

افیلیت مارکتینگ چیست؟

به مراحل یا روندی که یک شخص یا شرکت وابسته؛ برای محصولات شرکت یا شخص دیگر؛ تبلیغات و بازاریابی انجام می دهد جهت فروش بیشتر را؛ افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش یا بازاریابی وابسته می گویند.ر همکاری در فروش؛ شخص یا شرکت وابسته؛ محصول یا خدماتی را انتخاب و برای فروش آن تبلیغ می کند. بعد از فروش محصول یا خدمات، کمیسیون یا دستمزد دریافت می کند.

یکی از روش های کسب و کار اینترنتی و آنلاین; استفاده از همکاری در فروش یا بازاریابی وابسته است.

در بازاریابی وابسته؛ به دلیل اینکه هم محصولات یا خدمات فروشگاه ها و شرکت ها به فروش می رود و اشخاص وابسته هم درآمد خوبی دارند؛ روشی دو سر سود است.

برای کار در افیلیت مارکتینگ باید تبلیغات و تولید محتوای مفید انجام و از روش های تاثیر گذار جهت فروش استفاده شود.

سرمایه گذاری بر روی طراحی وب سایت فروشگاهی و مرتبط با خدمات؛ تهیه محتوای متنی مناسب؛ استفاده از لینک های مناسب؛ بهینه سازی موتور های جستجو و همچنین سئو وب سایت؛ تاثیر زیادی در بازاریابی وابسته دارد.

برای اینکه بتوانید در افیلیت مارکتینگ موفق باشید؛ می توانید از مشاوران و متخصصین مجرب آژانس دیجیتال مارکتینگ ایکاد؛ که مشاوره سرمایه گذاری در اصفهان؛ مشاوره طراحی سایت وردپرس در اصفهان و مشاوره بازاریابی دیجیتال در اصفهان است؛ کمک بگیرید.

 

گروه های وابسته به افیلیت مارکتینگ:

سه گروه در بازاریابی وابسته جهت کسب و کارهای اینترنتی و فروش محصولات درگیر هستند. در ادامه شما را با این سه گروه آشنا می کنیم.

 

سازندگان و فروشندگان محصول در افیلیت مارکتینگ:

در این بخش فروشنده می تواند شخص شرکت سازنده کالا، بازرگان یا فروشنده ساده باشد.

در هر صورت این تلاش برای عرضه خدمات یا محصولات است.

سازندگان یا فروشندگان تلاش می کنند تا با پرداخت پول به شرکت وابسته یا اشخاص، برای محصولات خود مخاطبین پیدا کنند.

تبدیل مخاطبان و کاربران به خریدار، به فروش و کسب در آمد بیشتر کمک می کند. در چرخه افیلیت مارکتینگ، ارائه دهنده خدمات و محصولات همیشه وجود دارد.

 

شرکت تبلیغ کننده یا وابسته در افیلیت مارکتینگ:

در این قسمت با استفاده از روش های خاص و تبلیغات جذاب، محصول به مشتریان ارائه می شود.

شرکت تبلیغ کننده یا وابسته سعی می کند مصرف کننده ها را تشویق کند; تا محصولی را که دارای ویژگی خاص و با ارزش است را، خریداری کنند.

اگر مصرف کنندگان محصول را خریداری کنند، بخشی از سود به شرکت تبلیغ کننده یا فرد تبلیغ کننده تعلق می گیرد.

شرکت های تبلیغ کننده یا وابسته؛ مخاطبان و کاربران خاص خود را دارند و سعی می کنند به منافع مخاطبان و مشتریان خود؛ اهمیت دهند.

مهم بودن منافع مخاطبان برای شرکت وابسته، باعث ایجاد حس اعتماد در مشتری و مصرف کننده می شود.

در کسب و کار های اینترنتی و آنلاین ایجاد حس اعتماد در مخاطبان و کاربران مهم است.

اگر مخاطبان نسبت به خدمات و محصولات کسب و کار های اینترنتی اعتماد پیدا کنند، تبدیل به مشتری دائم می شوند.

 

مصرف کنندگان و مشتریان در افیلیت مارکتینگ:

به واسطه تبلیغات در شبکه های اجتماعی، وب سایت ها و وبلاگ ها; محصولات و خدمات به اشتراک گذاشته می شوند.

با هر خرید مشتری و مصرف کننده، سود به دست آمده بین سازندگان افیلیت مارکتینگ و شرکت وابسته تقسیم می شود.

در نظر داشته باشید از هر خرید مشتری بین 5 تا 10 درصد از سود خرید، به فروشنده یا شرکت تبلیغ کننده تعلق می گیرد.

 

مراحل شروع افیلیت مارکتینگ:

برای داشتن یک بازاریابی موفق و رسیدن به نتیجه دلخواه می توانید از افیلیت مارکتینگ استفاده کنید.

برای شروع مجموعه افیلیت نیاز به مراحلی است که در ادامه شما را با آن ها آشنا می کنیم.

 

مرحله اول انتخاب پلتفرم:

برای اینکه بتوانید در کسب و کار خود و همچنین تبلیغات موفق باشید، نیاز به یک پلتفرم دارید.

این پلتفرم می تواند راه اندازی یک وب سایت با طراحی خوب باشد.

داشتن وب سایت یا وبلاگ یا فعالیت در شبکه های اجتماعی; به تاثیر بیشتر تبلیغات و همچنین جذب مخاطب بیشتر کمک می کند.

 

مرحله دوم پیدا کردن مخاطب:

از طریق کنترل ترافیک وب سایت؛ جستجوی بین مخاطبان و صحبت کردن با مشتریان؛ می توانید مخاطب خود را پیدا کنید.

برقراری تعادل بین موضوع وب سایت و محتوای تولید شده در جذب مخاطب تاثیر زیادی دارد.

 

مرحله سوم ثبت نام در یک افیلیت مارکتینگ:

ثبت نام در افیلیت مارکتینگ رایگان است و هزینه ای ندارد.
با ثبت نام در افیلت به شما یک آی دی داده می شود، که می توانید در محتوای خود از آن استفاده کنید.

 

مرحله چهارم انتخاب محصول:

در این مرحله برای تبلیغات، باید محصول و کالای مناسب را انتخاب کنید. از محصولی استفاده کنید که نسبت به آن آشنایی داشته باشید و کاربرد آن آسان باشد.

در این مرحله به کیفیت محصول، مخاطبان و میزان سود آن توجه داشته باشید.

 

مرحله پنجم ایجاد محتوای جذاب:

هر چقد محتوای تولید شده جذاب و خاص باشد؛ باعث جلب توجه مخاطب؛ و تبدیل آن به مشتری دائم می شود.

 

مرحله ششم پیگیری و بهینه سازی:

وقتی بهینه سازی انجام شود و با کمک کوکی ها؛ محتوای افیلیت مارکتینگ خود را ردیابی کنید؛ کمسیون به درستی پرداخت می شود و می توانید به نتیجه مطلوب برسید.

 

انواع مختلف برنامه های افیلیت مارکتینگ

یکی از روش های بازاریابی که بر روی فروش محصولات تاثیر مستقیم دارد، افیلیت مارکتینگ است.

در این روش بازاریابی، محصولات یا خدمات سازندگان افیلیت بر روی وبلاگ یا وب سایت قرار می گیرد.

شخص یا شرکت وابسته شروع به تبلیغات خدمات و محصولات می کند.

اگر تبلیغات منجر به خرید محصول توسط مخاطب و مشتری شود؛ درصد مشخصی از طرف سازنده محصول؛ به ناشر افیلیت؛ پرداخت می شود.

استفاده از افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش، در کسب و کارهای اینترنتی و آنلاین یکی از راهکار های موثر فروش است.

در همکاری در فروش، شخص تبلیغ کننده خارج از کسب و کار است.

کاربرد افیلیت مارکتینگ

برای موفقیت کسب و کارهای اینترنتی؛ مهم است به محتوای مناسب برای وب سایت یا وبلاگ؛ طراحی وب سایت فروشگاهی و روش های تبلیغات و بازاریابی مناسب؛ توجه شود.

برای موفقیت بیشتر در کسب و کارهای خود مانند افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش؛ می توانید از تیم متخصص و مجرب دیجیتال مارکتنیگ ایکاد؛ کمک بگیرید؛ تا در نهایت فروش و درآمد بیشتری داشته باشید.

در ادامه شما را با انواع برنامه های بازاریابی وابسته آشنا می کنیم.

 

پرداخت جهت جذب مشتری بالقوه:

اگر در بازاریابی وابسته هدف جذب مشتری جهت گرفتن اطلاعات یا همان سرنخ باشد، از پرداخت به ازای جذب مشتری بالقوه استفاده می شود.

در این روش اگر مخاطب یا مشتری؛ بر روی لینک افیلیت مارکتینگ کلیک کند و در قسمت تبلیغات وب سایت؛ ایمیل و اطلاعات تماس وارد کند؛ به شرکت وابسته یا ناشر افیلیت پورسانت تعلق می گیرد.

در کسب و کارها و خدماتی که زمان می برد تا کاربران با محصولات آشنا شوند؛ مانند صنعت خودرو؛ روش پرداخت به ازای جذب لید یا سرنخ؛ تاثیر گذار و کاربردی است.

 

پرداخت به ازای هر فروش در افیلیت مارکتینگ:

در افیلیت مارکتینگ یا بازاریابی وابسته اصلی ترین و محبوب ترین نوع پرداخت، پرداخت به ازای فروش است.

کیلک بر روی گزینه نهایی پرداخت، معیاری جهت تعلق گرفتن پورسانت یا سود از فروش به ناشر افیلیت است.

با توجه به نوع کسب و کار، میزان سود یا پورسانت تعلق گرفته متفاوت است. بعد از خرید توسط مشتری، مقدار پورسانت تعیین شده به ناشر افیلیت پرداخت می شود.

 

روش پرداخت در افیلیت مارکتینگ به ازای کلیک:

در این روش شرکت وابسته یا فرد بازاریاب یک لینک تبلیغ بر روی وب سایت قرار می دهد.

اگر بازدیدکنندگان از وب سایت بر روی لینک تبلیغ که بازاریاب گذاشته است کلیک کنند; بازاریاب پورسانت دریافت می کند.

به عبارت دیگر هر چقدر میزان کلیک از سمت بازدیدکنندگان بیشتر باشد، بازاریاب افیلت مارکتنیگ پورسانت بیشتر دریافت می کند.

 

روش پرداخت بر اساس نمایش آگهی در افیلیت مارکتینگ:

در این روش در ازای نمایش آگهی مورد نظر در شبکه های تبلیغاتی، پرداخت پورسانت انجام می شود.

در این روش ممکن است بازدید از آگهی ها زیاد، اما نرخ کلیک پایین باشد.

در کسب و کارها برای آگاهی از برند مناسب است، ولی نسبت به نرخ کلیک ریسک بیشتری دارد.

 

روش پرداخت با تعرفه ثابت در افیلیت مارکتینگ:

در این روش برای ناشر به ازای قرار گرفتن لینک بر روی سایت و تبلیغ، پورسانت ثابت در نظر گرفته می شود.

از تلفیق این روش با روش های دیگر به نتیجه مطلوب تری می رسید.

 

استراتژی های بازاریابی افیلیت مارکتینگ چیست؟

برای داشتن بازاریابی قوی تر و موفقیت بیشتر در افیلیت مارکتینگ خود، باید استراتژی داشته باشید.

در ادامه شما را با استراتژی های بازاریابی وابسته یا همکاری در فروش آشنا می کنیم.

 

معرفی محصولاتی که آشنایی کامل دارید:

شرط موفقیت در افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش، جلب اعتماد مخاطبان و مشتریان است.

برای اینکه اعتماد مشتریان از بین نرود نسبت به محصولاتی که تبلیغ می کنید، آشنایی کامل داشته باشید.

همچنین مهم است به صورت مفید و غیر مستقیم به مشتری محصولی را توصیه کنید.

هر چه توصیه شما با کیفیت تر و اصولی باشد، احتمال بازدید از وب سایت بالا تر می رود.

 

نرخ تبدیل خود را در افیلیت مارکتینگ مرتب بهینه و تست کنید:

برای اینکه بتوانید مراجعات به وب سایت خود را بیشتر کنید، لازم است به فکر بهینه نرخ تبدیل وب سایت خود باشید.

می توانید به جای استفاده از نشر پست مهمان یا وبلاگ نویسی؛ از بهینه سازی نرخ تبدیل؛ بهینه سازی صفحه فرود و آزمایش کال تو اکشن؛ استفاده کنید.

این کار ها کمک می کنتد تا با تلاش کمتر، نتایج بهتری به دست آورید.

 

تبلیغ محصولات فروشگاه های مختلف:

یکی از استراتژی های بازاریابی افیلیت مارکتینگ این است که جهت درآمد ثابت و تنوع در کار، تبلیغات محصولات فروشگاه های مختلف انجام شود.

در این حالت با فروشندگان کسب و کار هایی که در یک زمینه و مرتبط به هم هستند، کار می شود و تبلیغات در سطح گسترده تری انجام می شود.

 

تمرکز بر روی منابع ترافیک افیلیت مارکتینگ:

اگر نسبت به ترافیک وب سایت خود اطلاعات داشته باشید، به شما کمک می کند تا بهترین توصیه را به مشتری داشته باشید.

همچنین کمک می کند تا پیام های خود را شخصی سازی کنید.

منابع ترافیک وب سایت شامل ارگانیک نمایش، رجوع مجدد، پرداخت شده و ایمیل می باشد.

اطلاع از منابع ترافیکی کمک می کند تا بیشتر تمرکز کنید و آمار بازدید از وب سایت را افزایش دهید.

آمار بازدید بیشتر، باعث فروش بیشتر از طریق افیلیت مارکتینگ می شود.

 

چگونه می توان یک برنامه افیلیت مارکتینگ موفق ایجاد کرد؟

برای داشتن افیلیت مارکتینگ موفق در کسب و کار های اینترنتی باید مهارت های لازم را داشته باشید.

داشتن مهارت هایی مانند طراحی وب سایت؛ سئو وب سایت؛ کپی رایتینگ؛ برای بدست آوردن درآمد خوب و موفقیت بازارایابی وابسته یا همکاری در فروش؛ لازم است.

اهمیت افیلیت مارکتینگ

اگر مهارت های لازم را ندارید می توانید از تیم حرفه ای دیجیتال مارکتینگ ایکاد؛ که مشاوره بازاریابی دیجیتال در اصفهان و مشاوره طراحی سایت وردپرس در اصفهان است؛ کمک بگیرید.

 

شناخت مخاطب خود:

یکی از راهکار های مهم برای موفق شدن در بازاریابی وابسته یا افیلیت، شناخت درست مخاطبین است.

شناخت درست مخاطبین در افیلیت مارکتینگ; کمک می کند تا بتوانید محصولات مناسب آن ها را معرفی کنید.

اگر هنگام معرفی محصولات و توصیه به خرید؛ به علائق مخاطبین و موضوع وب سایت توجه نکنید؛ باعث کاهش ترافیک وب سایت می شود.

همچنین بازدهی و فروش افیلیت مارکتینگ پایین می آید.

برای بازدهی بیشتر و افزایش ترافیک وب سایت در افیلیت؛ و همچنین فروش بیشتر؛ مهم است به سلیقه مخاطب و نیاز های آن؛ و همچنین موضوع وب سایت؛ توجه کنید.

در کسب و کارهای آنلاین مهم است که تبلیغات و بازاریابی در رابطه با زمینه کسب و کار باشد.

 

صداقت داشتن در افیلیت مارکتینگ:

در بازاریابی وابسته اگر در تبلیغ محصولات صادقانه عمل کنید و اغراق نکنید، مخاطبان به شما وفادار خواهند بود.

همچنین باید تلاش کنید که محصولات با کیفیت و مفید را معرفی کنید.

وفاداری مخاطبان در افیلیت، بر روی افزایش بازدید وب سایت و فروش بیشتر تاثیر می گذارد.

 

مشخص کردن ساختار افیلیت مارکتینگ:

برای داشتن یک مجموعه افلیت موفق باید ساختار آن مشخص باشد.

ساختار افلیت شامل پارامتر های مشخصی است که در ادامه آن ها را نام می بریم.

 

هدف از تبلیغ:

در ساختار بازاریابی وابسته باید هدف از انجام تبلیغ مشخص باشد.

اگر هدف فروش محصولات است، باید مشخص کنید که به ازای فروش چه میزان پورسانت و کمسیون پرداخت می شود.

 

توجه به کوکی ها:

یکی از پارامتر های مهم در ساختار افیلیت، کوکی ها هستند. کوکی ها کمک می کنند تا بتوانید مشتریان را ردیابی کنید؛ در نتیجه باید اعتبار آن ها را مشخص کنید. اعتبار استاندارد کوکی ها به مدت 30 روز است.

بسته به نوع کسب و کار خود می توانید برای کوکی ها میزان اعتبار را کم یا زیاد کنید.

 

تعیین میزان کمیسیون یا پورسانت:

در ساختار افیلیت باید کمسیون و پورسانت متعادلی در نظر گرفته شود.

به صورتی که برای مجموعه افلیت سود داشته باشد و ناشر هم پورسانت خوبی دریافت کند.

 

تعیین ضوابط و شرایط:

در بازاریابی وابسته به ناشر افلیت اجازه داده شده تا با کمک گرفتن از روش های مختلف، بازارایابی کند، بهتر است شرایطی را تعیین کنید که آسیبی به برندتان نرسد.

 

انتشار محتوای با کیفیت:

ترافیک بالای بازدید از وب سایت در موفقیت افیلت نقش مهمی دارد.

برای اینکه ترافیک وب سایت شما رو به افزایش باشد، باید به صورت مستمر تولید محتوا داشته باشید.

تولید محتوای با ارزش به بهبود سئوی وب سایت شما می کند و در نتیجه آمار بازدید از وب سایت بالا می رود.

نکته مهمی که نباید فراموش کنید این است که تولید محتوا مرتبط با موضوع وب سایت و کسب و کار اینترنتی و مجموعه افیلیت شما باشد.

 

انتشار ویدئو در رابطه با محصولات:

می توانید به جای تولید محتوای متنی طولانی در رابطه با محصولات، ویدئو جذابی تولید کنید.

انتشار ویدئو کمک می کند مخاطب راحت تر و سریع تر محصول را بررسی کند. همچنین کمک می کند دید بهتری نسبت به خرید محصول داشته باشد.

برای تشویق مخاطب جهت کلیک روی لینک افیلیت، در انتهای ویدئو از یک جمله خاص و مناسب استفاده کنید. تاثیر بیشتری بر روی مخاطب و تشویق آن به خرید دارد.

با رعایت نکات و اصول گفته شده می توانید در افیلیت مارکتینگ موفق باشید.

 

مزایای افیلیت مارکتینگ

در ادامه شما را با مزایای افیلیت مارکتینگ یا بازاریابی وابسته آشنا می کنیم.

یکی از مزیت های مهم بازاریابی وابسته یا همکاری در فروش این است که مخاطبان و مشتریان از خدمات آنلاین و اینترنتی بهره می برند.

بدون محدودیت زمانی و مکانی و حضور فیزیکی می توانند خرید خود را انجام دهند.

یکی از مزیت های افیلیت این است که همکار فروش می تواند در کنار این کار، شغل و درآمد دیگری داشته باشد.

بدون محدودیت مکانی می تواند ناشر افیلیت باشد و کسب درآمد کند.

وظیفه اصلی همکار فروش در افیلت مارکتینگ; فروش و تبلیغ خدمات و محصولات است و کارهای پشتیبانی و حسابداری بر عهده برند مجموعه است.

ثبت نام در پلتفرم های افیلیت رایگان است و تبلیغات به شیوه همکاری در فروش، هزینه بالایی ندارد.

مجموعه افیلیت مارکتینگ کمک می کند تا برند ها بتوانند با هزینه کم؛ مشتریان زیادی به دست آورند.

پلتفرم های بازاریابی وابسته از ناشران و فضای تبلیغاتی، آمار دقیقی را در اختیار برند ها می گذارند.

با داشتن آمار دقیق، برند ها می توانند رفتار مشتریان خود را تحلیل کنند.

 

معایب افیلیت مارکتینگ

در کنار مزایای خوب بازاریابی وابسته یا همکاری در فروش، معایبی دارد که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم، احتمال دارد ناشران افیلیت برای به دست آوردن مشتری بیشتر، از اعتبار و نام برند غیرقانونی استفاده کنند.

از معایب افیلیت مارکتینگ می توانیم به دزدیدن لینک های افیلیت توسط سارقان اشاره کنیم که به جای ناشران، پورسانت را دریافت می کنند.

احتمال کاهش پورسانت ناشران از طرف برند ها وجود دارد؛ در همکاری در فروش ممکن است صاحبان برند بدون اطلاع دادن ،همکاری را پایان دهند و پورسانت به ناشران تعلق نگیرد.

یکی از معایب همکاری در فروش این است که مجموعه برای تبلیغات، پشتیبانی و راه اندازی وب سایت متحمل هزینه های زیاد می شود.

همچنین ممکن است ناشران کمسیون و پورسانت بالا طلب کنند.

از دیگر معایب بازاریابی وابسته می توانیم به تقلب ناشران در تبلیغ فروش محصول اشاره کنیم.

با تمام معایب گفته شده بازاریابی وابسته یا همکاری در فروش، از روش های محبوب در دیجیتال مارکتنیگ است. تمامی معایب گفته شده دارای راه حل هستند و می توان آن ها را برطرف نمود.

 

جمع بندی

استفاده از روش بازاریابی افیلیت مارکتینگ در کسب و کارهای اینترنتی و آنلاین بسیار موثر است.

برای موفقیت در افیلیت علاوه بر علاقه؛ باید تلاش کنید و اصول لازم را انجام دهید؛ تا نتیجه مطلوب حاصل شود. کسب و کارهای اینترنتی بدون محدودیت مکانی خرید را برای مشتریان راحت کرده اند.

برای موفقیت بیشتر نیاز به تبلیغات درست و جلب اعتماد مشتری است.

آژانس دیجیتال مارکتینگ ایکاد؛ مرکز مشاوره سئو سایت در اصفهان؛ مشاوره دیجیتال مارکتینگ در اصفهان و مشاوره تبلیغات در اصفهان است.

می توانید برای رسیدن به اهداف بازارایابی دیجیتال خود و پیشرفت در کسب و کار اینترنتی و افیلیت خود؛ از مشاوران و متخصصین مجرب دیجیتال مارکتینگ ایکاد؛ کمک بگیرید.